23 травня 2025, 18:11
Цьогоріч у межах Тижня безбар’єрності в Україні, який ініційований Першою леді України Оленою ЗЕЛЕНСЬКОЮ і координується МКСК у партнерстві з Радницею-Уповноваженою Президента з питань безбар’єрності за експертної підтримки ЮНІСЕФ, КП «Полтавська обласна клінічна лікарня ім. М.В. Скліфосовського ПОР» презентувала свої кроки у впровадженні принципів доступності.
«У сучасному світі медицина — це не лише про лікування, а насамперед про гідність, повагу і доступність. Безбар’єрність — це не про виконання вимог, а про турботу про кожного пацієнта, незалежно від віку, стану здоров’я чи життєвих обставин. І ми пишаємося, що лікарня стала простором, де людину не лише лікують, а й чують і підтримують.
Ми пишаємося тим, що працюємо над модернізацією і створенням простору, де комфортно кожному пацієнту, незалежно від віку, стану здоров’я чи життєвих обставин. Успішна реалізація безбар’єрного підходу неможлива без співпраці. Тому дякуємо керівництву області, Департаменту охорони здоров’я, за підтримку інфраструктурних перетворень, фінансування. Ми також активно взаємодіємо з громадськими організаціями, благодійними фондами та міжнародними партнерами. Завдяки цим партнерствам у нас запроваджені різноманітні сервіси, як, наприклад, виклик онлайн-перекладача жестовою мовою для людей з порушеннями слуху, яким необхідно відвідати консультативний прийом лікаря і створюються комфортні умови для пацієнтів», – зазначає головний лікар Григорій ОКСАК.
У закладі поступово трансформується кожен елемент взаємодії пацієнта і медичного працівника — від інфраструктури до культури обслуговування. Щороку допомогу тут отримують десятки тисяч пацієнтів з усіх громад Полтавської області та сусідніх областей. І кожен із них має право на комфортні, безпечні, зручні умови перебування.
Безбар’єрність — це не лише пандуси і тактильні плитки
Для лікарні безбар’єрність — це системний підхід, що охоплює шість ключових напрямків:
🔹 Фізична безбар’єрність: пацієнти з інвалідністю, маломобільні люди, батьки з візочками можуть вільно пересуватися територією лікарні — завдяки облаштованим пандусам, ліфтам, спеціально адаптованим санітарним зонам
🔹 Інформаційна доступність: оновлюється система візуальної навігації (оновлений брендбук передбачає новий стандарт інформаційних табличок з контрастним кольором і шрифтом) і розпочата системна робота по дублюванню інформації табличками зі шрифтом Брайля — усе це допомагає орієнтуватися у просторі навіть тим, хто має порушення зору.
🔹 Цифрова безбар’єрність: пацієнти можуть записатися на прийом та дізнатися про послуги лікарні телефоном і онлайн. Відкрита спеціальна багатоканальна безкоштовна телефонна лінія і розвивається сервіс мобільного застосунку
🔹 Освітня безбар’єрність: лікарня постійно проводить внутрішні тренінги для персоналу і заохочує участь у заходах безперервного професійного розвитку, адже постійне професійне вдосконалення – основа для забезпечення якісних медичних послуг
🔹 Суспільна та громадянська безбар’єрність: налагодили регулярний зворотний зв’язок – опитування пацієнтів щодо якості обслуговування, комфорту і потреб, адаптують сервіси на основі потреб пацієнтів
🔹 Економічна безбар’єрність: пацієнти мають змогу отримати широкий спектр медичних послуг, які покриваються за рахунок Програми медичних гарантій. Доступ до високоспеціалізованої якісної медичної допомоги не залежить від рівня доходів. Зокрема, це діагностика, оперативні втручання, реабілітація, високоспеціалізована медична допомога в ургентних станах. У 2025 році заклад уклав найбільшу кількість контрактів із НСЗУ серед медичних закладів регіону.
Безбар’єрність — це коли зручно всім, без винятку. І головна лікарня Полтавщини впевнено крокує до створення медичного простору, де турбота, повага, інклюзивність і сучасні сервіси є базовим стандартом. Це — приклад реалізації державної політики безбар’єрності на практиці, яка починається з людяності, співпраці й усвідомлення спільної відповідальності. Саме такий підхід робить медицину по-справжньому доступною для кожного.
2 (20)
3 (18)
4 (12)
5 (11)
6 (10)
7 (3)
8 (2)
9
11 (1)
12
13
14
Підпишіться, щоб отримувати листи.